Pozycjonowanie lokale – czy warto? Komu się opłaca

Pozycjonowanie regionalne, które określa się także jako pozycjonowanie lokalne, to usługa dedykowana dla firm, które są zainteresowane całościową widocznością w wynikach lokalnych na wszystkie lub wybrane miasta w kraju i promować swoją ofertę korzystając z wybranych fraz.

Istnieją branże na rynku, w przypadku których najważniejszym czynnikiem jest bliskość. Są to usługi jak fryzjer, hydraulik, kosmetyczka, wulkanizacja, szkoła języków obcych, agent ubezpieczeniowy czy biuro podróży. To tylko kilka z licznych przykładów działalności, w których odległość odgrywa kolosalne znaczenie. Z myślą o przedsiębiorcach, którzy nastawieni są na klientów ze okolicy swojej działalności z pomocą przychodzi pozycjonowanie lokalne Google.

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

W pozycjonowaniu lokalnym najważniejsze jest skupienie się na zawartości strony. Frazy kluczowe, które są stosowane, powinny zawierać nazwę dzielnicy, rejony czy ulicy, na które chcemy wypromować naszą stronę.

Działanie to wynika z logicznego układu, gdy klient poszukuje naszych usług. Na przykład, jeżeli szukamy masażysty, nie wpisujemy samego hasła „masażysta”. Zamiast tego wpisujemy interesujące nas usługi + miasto, w którym chcielibyśmy z nich skorzystać. Poprawną frazą będzie więc np. „masażysta Kraków”.

Poza tym drobnym detalem optymalizacja słów kluczowych pod wyszukiwarki nie różni się specjalnie od tradycyjnej formy. Jeżeli chcemy być jak najwyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania i zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z usług, to bardzo ważne jest pozyskiwanie linków z innych regionalnych stron, a także zadbanie o dobre opinie wśród lokalnych przewodników. To osoby, które są wolontariuszami zaufanymi przez firmę Google oraz użytkowników wyszukiwarki.

Jeżeli optymalizujemy się pod lokalne wyniki wyszukiwania, warto przemyśleć, czy jest to na pewno opcja dla nas i czy jest to najlepsze rozwiązanie dla naszej firmy. Jeżeli masz jakieś wątpliwości, skonsultuj się z profesjonalistami. 

Komu opłaca się stosowanie pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie stron lokalnych to przede wszystkim dobra strategia dla średnich i małych przedsiębiorstw. Odpowiednia optymalizacja strony internetowej w danym obszarze pomaga w uzyskaniu szybszych rezultatów, za sprawą poniesienia stosunkowo niewielkich kosztów na kampanie.

Konkurencja w wyszukiwarce Google dla lokalnego SEO jest niewielka, porównując z próbą zaistnienia na skalę krajową. Wyszukiwanie lokalne jest jednoznaczne z szybkim zwrotem z inwestycji, a jego wadą jest to, że SEO lokalne może utrudnić nam promowanie się na większą skalę niż nasz region.

Pozyskiwanie klientów w wyszukiwarce internetowej przez lokalne pozycjonowanie powinno odbywać się w przypadku lokalnie umiejscowionego biznesu, którego celem są przede wszystkim osoby mieszkające w danym regionie. Jest to dobre rozwiązanie dla firm, które świadczą usługi off-line. Do tych grup zaliczamy między innymi: specjalistyczne sklepy, salony fryzjerskie, kosmetyczne, kina, serwisy, czy teatry. Z lokalnego SEO nie powinny korzystać natomiast duże korporacje, instytucje o zasięgu krajowym czy sklepy internetowe.

Skuteczne pozycjonowanie lokalne – przede wszystkim optymalizacja strony

Zaletą, jaką niesie za sobą pozycjonowanie lokalne w mapach Google, jest to, że dość szybko możemy znaleźć się w organicznych wynikach wyszukiwania na dane frazy. Zarówno podczas pozycjonowania standardowego, jak i regionalnego, podstawowym krokiem jest optymalizacja strony internetowej. W skład całego procesu wchodzi szereg działań, które uwzględniają: nasycenie odpowiednimi słowami kluczowymi, grafiki, przyjazne url-e, szybkie ładowanie strony i responsywność, metatagi i wiele innych.

Spośród obszarów, na które najbardziej trzeba zwracać uwagę to:

  • Nasycenie treści na stronie lokalnymi słowami kluczowymi – masażysta Kraków, masażysta w Krakowie, itp.;
  • Optymalizacja nagłówków (H1,H2) oraz uzupełnienie metatagów;
  • Uzupełnienie danych kontaktowych i dokładne dane adresowe. Powinna znaleźć się mapa Google z zaznaczonym adresem.

Warto wybierać sprawdzone i rzetelne firmy, jak Zgred w celu odpowiedniego promowania.

Lokalne pozycjonowanie strony – najważniejsze zalety

Istnieje wiele zalet lokalnego promowania witryny. Pierwszą z nich jest wizytówka Google, dzięki której klienci mogą w prosty sposób do nas dotrzeć i pozyskać kontakt. Ważnym atutem, szczególnie dla przedsiębiorców są stosunkowo niskie ceny promowania zapytań lokalnych, niż jest to w przypadku pozycjonowania na szeroką skalę.

Jeżeli prowadzisz lokalny biznes, to pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarkach internetowych ułatwia precyzyjne dotarcie do odpowiednich klientów.

Wśród elementów pozycjonowania lokalnego, które przynoszą duże korzyści to większy i bardziej wartościowy ruch w witrynie. Pozycjonowanie lokalne zwiększa ruch na stronie od użytkowników, którzy zazwyczaj szukają lokalnych usług.

Ważną zaletą pozycjonowania lokalnego jest oczywiście również wyższa sprzedaż. Szacuje się, że ok. 78 % wyszukiwań poprzez urządzenia mobilne kończy się sprzedażą offline.

Czy warto stosować lokalne SEO?

Lokalne promowanie warto stosować z różnych powodów. Jednym z nich jest możliwość zaistnienie w Google Maps, co może umiejscowić nas w konkretnym miejscu na mapie i wskazać drogę do naszej lokalizacji potencjalnym klientom.

Strona posiada większe szanse na długotrwałe utrzymanie w wynikach wyszukiwania na samej górze listy. Lokalne zastosowanie SEO pozwala nam również zaistnieć w wizytówce, która zawiera podstawowe dane i opinie klientów o naszej firmie. Taka wizytówka jest dość duża i bardzo trudno przejść koło niej obojętnie.

 

 

 

undefined