Zarabianie na erotyce – poradnik

Jedną z najlepiej „sprzedających się” branż w internecie jest erotyka i randki.

TEN ARTYKUŁ MOŻE ZAWIERAĆ TREŚCI PRZEZNACZONE WYŁĄCZNIE DLA OSÓB POWYŻEJ 18 ROKU ŻYCIA!

Erotyka to temat kontrowersyjny a jak kontrowersyjny to przyciągający uwagę. Tylko wybrane programy partnerskie oferują możliwość zarobku w tej kategorii. A jak nie wszyscy z tego korzystają to łatwiej jest coś osiągnąć w tej kategorii i osiągnąć dobre zarobki. Branża spora. Odbiorców również jest troszkę.

Programy partnerskie działające w erotyce możemy podzielić na różne kategorie. Najprościej można podzielić na:
Portale randkowe:
a) klasyczne – dla poszukujących miłości, realnego związku i bliskości
b) dla seksu – niezobowiązujące spotkania dla fizycznych zbliżeń
Transmisje – spotkania wirtualne przed kamerą zarówno z kobieta, mężczyznami jak i parami
Gry dla dorosłych – raczej nie trzeba tłumaczyć
Produkty dla dorosłych – suplementy diety, gadżety erotyczne, bielizna
Treści 18+ – filmy, zdjęcia, opowiadania
Czaty telefoniczne

Jak widać wybór jest spory. Na pewno jest na czym zarabiać. Nawet na blogach lub stronach nie koniecznie związanymi z tematyką można reklamować takie treści ponieważ są programy, których reklama nie będzie niczym wstydliwym. Erotyka może być pokazana ładnie nie wulgarnie.

Programy partnerskie reklamujące portale dla dorosłych nie różnią się jeśli chodzi o zarobek od „klasycznych” programów. Mamy do wyboru:
CPL – założenie konta lub potwierdzenie adresu mailowego
CPA – podanie danych karty kredytowe, wysłanie płatnego SMS
CHAT SMS – rozmowa telefoniczna bądź tekstowa z call center
CPS – sprzedaż produktów lub usług
PPI – instalacja aplikacji

Erotyka to branża, która rok w rok się powiększa. Serwisy dla dorosłych nie są już żadnym tematem tabu i wzbudzają zainteresowanie. Dzięki powszechnemu dostępowi do internetu portale erotyczne i sama erotyka jest bliżej Nas. Szeroko rozumiana branża erotyczna rośnie w siłę. Nie widać oznak aby ta tendencja miałaby się zmienić czy nawet zatrzymać. Świadczą o tym statystyki największych portali z Polski i zagranicy. Więcej statystyk

Jak widać ze statystyk odbiorców Naszych reklam jest sporo, zarówno mężczyzn jak i kobiet, starszych i młodszych. Sposób reklamy musimy jedynie dostosować grupy docelowej i do programu, który chcemy reklamować.

Troszkę informacji na temat wielkości branży zostało przedstawione. Mamy różne możliwości reklamy:

Content marketing – Erotyka i własna strona

Zalety: skuteczny sposób zarobku, zysk pasywny
Wady: trzeba poświęcić czas na pisanie artykułów, bycie na bieżąco w temacie i wypozycjonować swoją stronę.

Musimy tworzyć ciekawe treści, które zainteresują odbiorców i jednocześnie będą zawierać elementy, na których zarobisz (poradniki, artykuły czy innego rodzaju treści) Np. test przyrządu do powiększenia penisa będzie dobrym tekstem na stronę. Nie musisz go osobiście przetestować. Wystarczy poszukać informacje w internecie. Kolejny pomysł to rzetelne porównywanie np kamerek erotycznych. Opisanie plusów i minusów. Pokazanie ile można zarobić. W tekście albo na końcu wrzucić baner do takiej strony. Reklama nie będzie rzucać się w oczy a tekst będzie wyglądał na rzetelny.
Można również tworzyć „poradniki” o treściach nie do końca erotycznych np.:
– Jak całować
– Gdzie na pierwszą randkę
– Jak poderwać chłopaka / dziewczynę
– Afrodyzjaki

Własna strona pozwala zwiększyć skuteczność reklamy i możemy reklamować kilka rzeczy w jednym miejscu. Więc warto poświęcić troszkę swojego czasu (jak mamy takie umiejętności) lub zlecić komuś aby wyglądało to ładnie i estetycznie. Można do tego wykorzystać np WordPressa lub inne platformy ułatwiające tworzenie stron.

Erotyka w Social mediach

Różnego rodzaju portale społecznościowe
Zalety: łatwy start, promocja na początku nie wymaga pieniędzy tylko zaangażowania, systematycznie rozwijanie się.
Wady: jedna z największych to ogromna konkurencja. Trzeba mieć odpowiedni pomysł i zmysł marketingowy aby się wybić.

FACEBOOK a erotyka

Największy portal społecznościowy więc i największe miejsce na reklamę. A gdzie umieszczać taką reklamę?? To na pewno w grupach a takiej tematyce (osób szukających miłości, singli, wdowców, osób samotnych lub po prostu lubiących seks) Wystarczy wzbudzić dyskusję dodać do niej linka polecającego i już zaczyna wszystko pracować na Naszą korzyść.
Kolejna opcja to stworzenie własnego fanpage. Umieszczane tam treści powinny być ocenzurowane aby nie zablokowali konta ale z takiego fanpage można przekierować potencjalnych zainteresowanych na swoją stronę. Również można tworzyć profile (najlepiej konto ze zdjęciem atrakcyjnych osób, przyciągają większą uwagę).
Kolejna opcja na facebooku to messenger z opcją automatycznego bota. Też może przekierowywać na strony, które Nas interesują. Jak widać na tym przykładzie. Jedna rzeczy wynika z drugiej i warto podejść do tematu kompleksowo. Jest też możliwość reklamy na fb ale to już jest płatna opcja i nie każdy na początku chce inwestować w tego typu rzeczy.

INSTAGRAM a erotyka

Podobnie jak na facebooku możemy tworzyć konta aby się reklamować. Wiadomo żeby przyciągnąć uwagę to zdjęcia muszą być atrakcyjnych osób. Moim zdaniem bardziej uwagę przyciągają kobiety. Jak z każda sprawą potrzeba regularności. Dodatkowo należy dodawać popularne hastagi, co poprawi widoczność konkretnych zdjęć a co za tym idzie naszego profilu.
Warto również wypowiadać się pod postami znanych osób przez to również wzbudzimy zainteresowanie. Oczywiście również są płatne reklamy. Znacząca różnica pojawiająca się pomiędzy postami na Facebooku a Instagramie jest taka że posty na Instagramie nie obsługują hiperłączy.
Więc decydując się na promocje trzeba wziąć to pod uwagę i wybrać prostą domenę, która łatwo będzie zapamiętać i wpisać w przeglądarkę. Do promocji można wykorzystać również wiadomości prywatne i tam promować ale dobrze gdy wszystko jest prowadzone w sposób naturalny. A konto jest zapełnianie zdjęciami jednej i tej samej osoby. A nie jakimiś przypadkowymi.

SNAPCHAT a erotyka

W tym portalu najczęściej wykorzystuje się MyStories i dociera się przeważnie do młodszych odbiorców. Stąd reklamodawcy nie zawsze przepadają za reklamą w tym portalu bo generuje niskiej jakości ruch. Czasami kończy się blokadą takiej kampanii

YOUTUBE a erotyka

Jest to platforma, która nie jest wykorzystywana mocno do promocji w tej kategorii. Więc jest to miejsce gdzie łatwiej można się wybić. Warto zobaczyć ile odsłon generują filmiki np.
Jak całować dziewczynę – Krok po kroku
Jak dobrze całować?
lub zerknąć na kanał JAK TO ROBIĆ? gdzie każdy filmik ma ponad 100 tysięcy wyświetleń. A te lepsze przekraczają 500 tysięcy.
A to jest mały wycinek tego co oferuje youtube, dodatkowo patrzę tylko na rynek polski. Jak widać zainteresowanie jest spore więc i potencjalnych klientów kilku znajdziemy.
Można więc samemu spróbować stworzyć filmiki tylko aby się wybić, filmy muszą być zrobione z pomysłem i starannością. Jak już będziemy mieli film to jesteśmy w połowie drogi do sukcesu. Zanim go udostępnimy musimy go odpowiednio otagować, stworzyć ruch wokół filmu. Przykładamy się raz a zarabiamy przez długi czas dzięki zyskowi pasywnemu. Oczywiście aby zarabiać musi być w filmie zawarta reklama produktu lub usługi.

INNE SERWISY

Oprócz wymienionych wyżej portali, które są najpopularniejsze znajdziemy także inne mniej znane ale tam też są ludzie czyli potencjalni klienci.
VK – portal społecznościowy podobny do Facebooka dla klientów ze wschodu
Twitter – popularny mikroblog
Dailymotion – „mniejszy youtube”
Tumblr – popularny serwis z inspirującymi zdjęciami i tekstami
Weibo – mikrobloga – źródło odbiorców z Chin
Ask.fm – portal gdzie możemy anonimowo zadać pytanie osobie, która posiada konto na serwisie.
Tinder portal zdobywający coraz większą popularność.

Wszystkie wyżej wymienione sposoby polegają na założeniu konta w jednym z portali i rozwijanie go.

SEO

Do tego potrzeba swoją stronę WWW i sporą wiedzę na temat budowania stron i zarządzania nimi.
Zalety: Skuteczna ścieżka zarobku, Zysk pasywny, możliwość połączenia z content marketingiem.
Wady: umiejętność pozycjonowania, spora konkurencja, czas – od razu nie widać efektów.

Zagadnienia seo potrzebne są jeśli masz własną stronę internetową. Wszystkie treści jakie tworzysz warto tak tworzyć aby Google je „lubiło” dzięki temu strona będzie wyżej w wyszukiwaniach a jak będzie wyżej to będzie generować większy ruch a większy ruch większy zarobek.

Zagadnienia seo porównując do zwykłego pisania tekstów wymaga więcej pracy. Czasami niezbędna będzie zmiana ustawień samego portalu np od strony technicznej by całość dała zadowalające efekty. Warto jednak skupić się nad tym aspektem. Daje to dobre efekty a sumarycznie czas spędzony nad seo będzie mniejszy niż np wysyłanie informacji na grupach na fb. Efekty w postaci odwiedzin zainteresowanych również będą lepsze.

Jak osiągnąć efekty?
Można próbować samemu jeśli mamy takie umiejętności lub zlecić komuś. Przydatnych narzędzi jak i firm oferujących takie usługi jest sporo. Trzeba potestować i samu zobaczy co Nam najbardziej odpowiada.

Płatna promocja

Dobrze zrobiona kampania na pewno wpłynie na ruch na stronie ale do tego potrzebny jest nam budżet i on determinuje na co możemy sobie pozwolić.
Zalety: reklamy sprofilowane na konkretnego klienta, rozbudowane statystyki pozwalające na dobry dobór reklamy, promocji, lepsza widoczność Naszych działań na tle konkurencji.
Wady: spory budżet, nie zawsze kampania daje oczekiwanie efekty

Miejsc na swoją reklamę jest tak samo dużo jak duży jest internet. Najczęściej wykorzystuje się miejsca gdzie jest dużo osób więc portale społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram), Google również pozwala na zakup reklam, różnego rodzaje for i grup dyskusyjnych również pozwalają na umieszczanie reklam. Tylko, że trzeba wziąć pod uwagę, że to tematyka erotyczna więc musi być odpowiednia „skrojona” aby można było wyświetlać. Czasami nawet zdjęcie w bieliźnie może nie zostać dopuszczone do wyświetlenia.
Obojętnie z jakiej formy reklamy skorzystamy najważniejsze jest odpowiednie określenie odbiorców.

Zawsze warto śledzić statystyki kampanii reklamowych, aby na bieżąco reagować by budżet efektywnie wykorzystać. Każdy portal będzie oferować inne narzędzie ale o podobnej zasadzie działania.

Bazy klientów

Na samym początku musimy stworzyć taką bazę swoich „klientów”
Zalety: precyzyjne dotarcie do klienta, powiększanie się bazy więc i powiększające się grono potencjalnych klientów,
Wady: Czasochłonność jeśli chodzi o budowanie bazy mailingowej, można kupić taką bazę ale to są koszta.

Bazy klientów zwane również marketingowymi to zbiór odbiorców potencjalnie zainteresowanych usługami, który wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji w postaci reklamy. Najczęściej spotyka baza to mailingowa. Coraz częściej spotykaną bazą jest baza powstała przez Messenger. Rzadko spotykaną bazą jest powstająca przez SMS. Nie jest ona popularna. Aby usprawnić proces wysyłki maili można wykorzystać różnego rodzaju narzędzia, które „wyślą maila za Nas”, np Freshmail. Można również budować bazę na podstawie różnego rodzaju „wyskakujących” okienek i reklamy na stronie ale moim zdaniem tutaj ciężko o zadowalające ponieważ dużo osób korzysta z blokad przeciwko takim rzeczą.

Wysyłkę mailingową i SMS-ową zrealizujesz z pomocą Freshmaila. W wysyłce powiadomień push pomoże Ci natomiast RichPush.

Aby pozyskać osoby do swojej bazy warto dać im coś w zamian. Wysłanie poradnika w formie pdf na pewno zachęci ludzi do zapisania się. A w samym takim pdf można umieścić reklamy wraz z linkami i już działa reklama.

Marketing Szeptany

Forma „ukrytej” reklamy na forach, grupach dyskusyjnych, czatach.
Zalety: Nie musisz posiadać bazy kontaktów (posiadam dużą bazę aktywnych for), nic nie kosztuje oprócz czasu, ponieważ można samemu spróbować sił w takiej formie reklamy.
Wady: ciężko uzyskać informacje o efektywności akcji marketingowych, spora konkurencja, poświęcenie sporo czasu na znalezienie odpowiedniego portalu.

Reklama polega na umieszczaniu linków do swoich produktów lub usług w odpowiednich wątkach. Oczywiście im reklama mniej nachalna tym lepiej. Najlepiej pisać w formie swojej opinii czy doświadczeń niż pisać tak jakbyśmy korzystali z ulotki dołączonej do produktu.

Można również przekierować na swoją stronę gdzie mamy szczegółowo opisany produkt czy usługę i tam zawrzeć jakąś reklamę. Nie tylko wygenerujemy ruch na stronie ale również naprowadzimy klienta na zakup ze swojego linku rekomendacyjnego.

Jednak taką formę reklamy trzeba robić z głową bo nie każdy administrator fora się zgodzi. Czasami może Nas spotkać ban za umieszczanie linków w swoich wypowiedziach.

Komunikatory

Tutaj musimy poświęcić dużo czasu na rozmowy z klientami lub stworzyć bota, który tą pracę będzie wykonywał za Nas.
Zalety: jedynie co potrzebujemy to czas.
Wady: Potrzeba poświęcić dużo czasu na pozyskanie klienta.

Komunikatory ułatwiają kontakt z drugą osobą więc na pewno łatwo wejść w interakcje. Prędzej czy później druga osoba zapyta o jakieś zdjęcia czy filmy to wtedy można wysłać link afiliacyjny. A jaki link to już zależy od tematu rozmowy.

Erotyka – Jak tworzyć dobre reklamy

Ciężko pokazać jeden wzór na idealną reklamę. Na pewno rynek się zmienia i jak coś dzisiaj jest powiedzmy na topie za miesiąc czy rok już nie koniecznie musi być. Na pewno decydując się na tworzenie reklamy trzeba popatrzeć na rynek ale również skorzystać z tematów uniwersalnych
– samotność
– poszukiwanie drugiej połówki, dzięki temu zmieni się czyjeś życie
– spełnienia
– oderwania się od codziennej szarości i monotonni życia
– zaspokojenia swoich żądzy (np dawanie rozkazów kobietom na kamerkach) fetyszy (nogi, stopy)
– po prostu spędzenie czasu na rozmowie z kimś (internet pozwala na większe otwarcie się przed drugą osobą)

Reklamy nie muszą być przepełnione seksem aby przyciągały wzrok. Jak zrobimy coś ze smakiem to będzie można umieszczać je w różnych miejscach nawet nie związanych bezpośrednio z seksem. A przy odpowiedniej konstrukcji łatwo będzie się domyśleć o co chodzi w tej reklamie lub co chcemy reklamować. Nie trzeba być też bardzo dobrym grafikiem i posiadać programy za grube pieniądze. Można skorzystać np z Gimp’a lub programu Canva.

CZY EROTYKA W POLSCE JEST LEGALNA?

W Polsce pornografię można kupować, posiadać i wykorzystywać. (W każdym kiosku, na stacji paliw znajdziemy gazety z taką treścią) Wyjątkiem jest pornografia dziecięca, związana z prezentowaniem przemocy, a także taka z wykorzystaniem zwierząt. Tej nie można posiadać i zagrożone jest to nawet karą więzienia.

Rozpowszechnianie pornografii?

Rozpowszechnianie pornografii jest przestępstwem, jeśli umożliwiamy małoletniemu do lat 15 zapoznanie się z tego typu treściami. Ważnym jest, że w takim przypadku analizowane jest nie tylko realne dotarcie danego nastolatka do treści pornograficznych, ale też również potencjalne zagrożenie dostępu do takiej treści. Z tego też powodu wśród właścicieli stron pornograficznych tak popularny jest system potwierdzania wieku użytkownika – weryfikacji, czy na pewno ma 18 lat (niezależnie od skuteczności tego systemu).

Inaczej ma się sytuacja przy portalach randkowych i suplementach diety. Rzadko zawierają treści pornograficzne, jednocześnie ich promocja jest legalna. To samo dotyczy rozmów z konsultantami z call center o tematach erotycznych.

Podsumowując

Jeśli promujesz typową pornografię, to zadbaj o sprawdzenie wieku użytkownika (o ile właściciel programu partnerskiego nie zrobił tego za Ciebie), staraj się również nie wykorzystywać pokazywania miejsc intymnych w miejscach w Internecie, do których absolutnie każdy może mieć dostęp (na przykład na grupach na Facebook.com).

powrót